Monday, September 29, 2014

Bell's Palsy semakin baik

Bell's Palsy telah banyak mengubah kehidupan saya.. Walau bagaimanapun saya bersyukur kerana terpilih untuk mengalaminya dan berjaya mengatasinya. Berkat doa dan usaha.

Setiap org mempunyai imun badan yang berbeza2 dan saya bersyukur kerana dlm 2 bulan saya suda sembuh walaupun tidak 100%. Tetapi sekarang kalau kawan2 yg tidak pernah tahu saya pernah mengidap Bell's Palsy, mereka tidak akan perasaan pun. 

Ramai yg mau tahu mcm mana saya ble sembuh dgn cepat kan.. Paling penting adalah makan ubat ikut masa dan mesti rajin buat urutan muka.. Ingat..misti minum dan makan pada bahagian yg lemah ya..

Saya juga adalah testimoni produk Shaklee utk Bell's Palsy ini. Menurut pakar yang merawat saya dan juga bacaan dari internet, Bell's Palsy disebabkan oleh beberapa faktor. Antaranya adalah disebabkan stress yang keterlaluan, kekurangan vit B dlm badan atau pun disebabkan oleh jangkitan virus. Oleh sebab itu, di samping mengambil ubat hospital, sya juga mengambl suplemen Shaklee iaitu B-complex dan OsteMatrix.. 

Kenapa B-compleks? Sebab saraf kita memerlukan vit B untuk berfungsi dgn baik seperti dlm penerangan di bawah.

Kenapa OsteMatrix? Bila kita makan steroid yang hospital bagi, trust me bila makan steriod badan rasa segar dan mata pun tidak mo tertidur.. sebab steriod adalah sejenis dadah yang bertindak sebagai tahan sakit dan side effect dia, badan kita akan sentiasa segar. Steroid mesti ambil setiap hari. Jangan skip sebab kalau tidak atau terlupa ambil, macam mau pengsan menahan sakit tu saraf dan sakit kepala. Kalau inda percaya, time kena bell's palsy tu, try inda ambl steriod dalam masa sehari..So Oste ni bertindak sebagai penenang saraf kita dan agar kita dpt lelapkan mata pada waktu malam. So cadangan saya, ambl steroid pada waktu pagi dan Oste pada sebelum tidur.

Kenapa Vivix? Sebab vivix adalah anti oksida yg kuat.. penerangan terperinci seperti di bawah ya.

Dgn amalan suplemen, ubat hospital dan doa...kini saya semakin sihat dan kesan Bell's Palsy itu semakin hilang. Sehingga kini sya masih amalkan b-compleks dan ostematrix. Kerana bila seseorang itu pernah mengidap Bell's Palsy, kita mempunyai risiko yg tinggi untuk ia datang semula samada pada bahagian muka yg sama atau pada muka yg tidak terkena sebelum ini.

So bila sakit datang semula, saya akan ambil semula 2 biji b-compleks dan 4 biji Oste utk beberapa hari. Apabila sakit tu suda hilang saya akan ambil dosage biasa iaitu 1 biji b-compleks setiap hari.

Berikut adalah info lengkap mengenai suplemen Bell's Palsy:

1. Vivix 
~ melindungi dan membaiki selular DNA
~ mengandungi Purple Carrot yang bertindak sebagai anti-oksida, anti-radang dan anti-mikrobial
~ mengandungi Elderberry yang bertindak sebagai anti oksida yg kuat utk mengukuhkan imun badan melawan virus dan bakteria

2. B-Compleks
~ mengandungi kesemua vit b yang diperlukan badan
~ melancarkan peredaran darah dgn mengawal darah tersumbat di dlm saraf yang menjadi puncah kepada sakit saraf
~ memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomia
~ B5 meredakan tekanan, kesa  penenang, melawan alahan, sembelit, keletihan, athritis, meredkan kesan sampingan akibat antibiotik dan mencegah jangkitan
~ B12 diperlukan dlm tindak balas saraf

3. OsteMatrix
~ mengandungi kalsium yang penting utk sistem saraf
~ memperbaiki kekejangan dan kebas2
~ meringankan stress, memelihar impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur yg selesa,
~ memperbaiki depresi/mood swing/sakit kepala/pitam


20/6/2014 - Hari Ke4 Bell's Palsy

18/7/2014 - Selepas sebulan Bell's Palsy

Oktober 2014

Saya doakan agar semua pengidap Bell's Palsy di luar sana akan cepat sembuh seperti saya. Jangan putus asa.. Doa dan berusaha ya


Avilla Evelina
Call/Whatsapp: +60105347375
Email: bbroyalty@gmail.com

COD: Tuaran, Tamparuli, Menggatal, Inanam, Kota Kinabalu, Penampang
Penghantaran menggunakan Pos Malaysia ke seluruh Malaysia atau luar negara

No comments:

Post a Comment