Wednesday, October 1, 2014

Paragliding di Sabah

Hari ni mau share tentang aktiviti sampingan sya pla..

Banyak2 sukan extreme, sya memilih utk menceburkan diri dalam sukan Paragliding
Walaupun masi ramai yg inda tau pasal paragliding di Malaysia tetapi semakin hari peminat sukan ini semakin berkembang terutamanya di Sabah.

Kalau kawan2 inda pernah try paragliding, kamu seharusnya sekurang2nya try terbang sekali seumur hidup kamu. Tia perlu pengalaman..sb paragliding ada menyediakan Tandem Flight iaitu terbang sebagai penumpang. Ada 'driver' atau dikenali sebagai tandem master yang akan bawa..

Di Sabah tandem flight yg paling terkenal adalah di Ranau, Sabah. Terletak kira2 2-3 jam perjalanan dari Kota Kinabalu. Lokasi Ranau Paragliding Park ini, betul2 di Kompleks Sukan Ranau..
Google maps ja Kompleks Sukan Ranau..ha di situ la site kami.

Harga tandem flight bermula dari RM100-RM150.. mengikut tempoh penerbangan. Penerbangan singkat adalah sekitar 3-5 minit. Manakala penerbangan yg lama adalah dlm 7-10 minit.. Macam sekejap kan.. Tapi bila suda terbang..1 minit tu rasa mcm lammmaaaa betul tu.. Ada passenger yg baru ja take off terus minta pergi landing...hihihi..

Kalau kawan2 mau try, pastikan booking dulu ya.. Jangan direct ke site, manatau time tu kami cuti ka..atau ada urusan d KK..

So sepa mau ble kal/sms/whatsapp sya Evelina (0105347375)..

Nah sedikit gambar2 paragliding..


2 comments:

  1. helo mis..cuti sekolah ni ada x aktiviti ni? 17 n 18 mac

    ReplyDelete
  2. hye dear saya try contact kamu by whatsapp but I cant reach you. Please I want to try paragliding so bad.. hope you can reply my comment

    ReplyDelete