Wednesday, December 3, 2014

Sembelit dan Buasir

Masalah sembelit merupakan masalah yang sering kita hadapi. Sembelit yang berterusan boleh mengakibatkan buasir.

Hampir 50% masyarakat yang berumur 50 tahun ke atas mengalami masalah ini. Walaubagaimanapun, sembelit dan buasir tidak mengenal umur ataupun jantina. Terdapat juga bayi yang mengalami sembelit dan buasir.

Disebabkan perasaan malu, ramai yang ambil enteng tentang masalah ini terutamanya masalah buasir. Oleh itu, kita sering lambat mendapatkab rawatan sehingga buasir menjadi semakin besar dan parah.


Terdapat beberapa punca terjadinya buasir:
1. Sembelit
2. Disebabkan oleh cirit-birit yang berpanjangan
3. Batuk berpanjangan
4. Duduk mencangkung terlalu lama
5. Kerap meneran
6. Sering mengangkat berat.


Buasir terjadi akibat pembengkakan salur darah pada saluran rektum. Buasir dikategorikan kepada dua iaitu buasir dalaman dan buasir luaran.

Buasir dalaman selalunya tidak begitu menyakitkan. Tetapi apabila membuang air besar, sedikit darah berwarna merah cerah akan kelihatan samada sebelum, semasa atau selepas. Bonjolon hanya berada di dalam rektum. Buasir dalaman merupakan Peringkat 1 dan 2 dan tidak begitu berbahaya.

Buasir luaran pula melibatkan sakit dan perit ketika membuang air besar. Bonjolon nampak kelihatan keluar dari rektum. Buasir jenis ini sering mengakibatkan rasa gatal dan sakit serta ketidakselesaan sekiranya duduk terlalu lama. Buasir jenis ini merupakan peringkat 3 dan 4.

Pada peringkat awal buasir, selalunya kita akan disarankan untuk memakan beberapa jenis ubat untuk mengecutkan dan mengurangkan bengkak pada buasir.  Adakalanya doktor akan menyuruh kita agar memasukkan semua bonjolon yang terkeluar sekiranya saiz buasir tersebut adalah kecil.
Sekiranya tahap buasir mencapai tahap yang lebih tinggi dan parah, doktor akan menyarankan untuk melakukan pembedahan.

Menurut beberapa sumber, pembedahan buasir bukanlah murah. Pembedahan buasir adalah sekitar Rm3,000-RM8,000 mengikut saiz dan jumlah bonjolon yang tertonjol keluar. Pembedahan merupakan pilihan yang terakhir kerana adakalanya ia boleh mengakibatkan beberapa kesan sampingan seperti jangkitan kuman selepas pembedahan dan bonjolon tidak terbuang sepenuhnya.

Ada juga yang mengatakan bahawa sekiranya pembedahan buasir dibuat, ia boleh mengganggu keintiman wanita disebabkan gangguan pada otot kemut wanita. Dan pada lelaki pula, ada yang mengatakan ia boleh mengakibatkan mati pucuk.

Produk kami jauh lebih murah berbanding dengan kos pembedahan buasir. Produk kami berperanan untuk mengelak pembekuan darah pada rektum dan usus besar, mengurangkan sembelit, memperbaiki pencernaan dan menjaga kebersihan usus. Produk kami turut membantu mengetatkan kembali otot pada rektum dan mempercepatkan penyembuhan luka akibat najis yang keras dan mengakibatkan luka pada rektum dan berdarah.

Produk kami mampu membantu anda mengecilkan saiz buasir anda sekiranya masih diperingkat awal. Manakala sekiranya peringkat buasir anda berada di tahap parah adalah dinasihatkan agar mendapatkan rawatan dan melakukan pembedahan sekiranya perlu. Setelah itu, bolehlah mengambil produk kami untuk tujuan pencegahan masa hadapan kerana mereka yang pernah mengalami buasir mempunyai risiko yang tinggi ia datang semula sekiranya tida dijaga dengan baik.

Produk buasir kami adalah mampu milik dan terdiri daripada beberapa set:
1. Set Premium berharga RM760 sahaja
2. Set Medium berharga RM345 sahaja
3. Set Bajet berharga RM228 sahaja


Sekiranya tuan puan ingin mengetahui produk kami dengan lebih lanjut boleh hubungi saya, Evelina di talian 010-5347375 atau email bbroyalty@gmail.com

Tuan dan puan juga boleh menghubungi saya melalui fb saya iaitu Avilla Evelina
"Kesihatan itu terlalu berharga untuk diabaikan"

No comments:

Post a Comment