Wednesday, November 19, 2014

Keindahan Basic H Shaklee

Kucing merupakan binatang kesayangan saya. Sekarang pun ada 8 ekor kucing kat rumah. Bila kita mempunyai binatang peliharaan kita kena pastikan rumah sentiasa bersih dari kuman, bakteria dan virus. Malahan bukan setakat untuk kebaikan kucing sahaja, malah untuk kesihatan kita juga.

Kuman, bakteria dan virus ini datang dari persekitaran yang tidak bersih contohnya dari sisa makanan kucing yang telah tercemar, dari pasir kucing untuk kucing indoor, 'poo' yang melekat pada kuku dan kaki si comel dan macam-macam lagi. Menpunyai kucing di dalam rumah sama seperti mempunyai anak kecil. Kita kena pastikan rumah sentiasa bersih dan selamat untuk kita, anak-anak kita dan juga kucing kita.

Saya pernah mengalami pengalaman anak kucing saya mati disebabkan oleh virus. Sedih sangat waktu tu..huhuh. Waktu tu tak tahu lagi tentang virus dan bakteria kucing. So lepas dari itu, saya pun tanyalah mr google cara nak hapuskan bakteria, kuman dan virus ini agar persekitaran kita dan kucing kita pun sentiasa bersih...Jawapan Mr Google= guna peluntur ataupun bleach. Bertahun jugalah saya guna Clorox untuk bersihkan rumah...Sehinggalah saya jumpa Basic H Shaklee

Seperti yang kita sedia maklum, peluncur, sabun cuci baju, sabun lantai, sabun cuci piring malahan shampoo kita dihasilkan menggunakan bahan kimia. Kadang ada yang mengandungi sebatian bertoksik dan boleh memudaratkan sekiranya digunakan untuk jangka masa panjang. Dulu bila sampai masa saya nak mop rumah, kucing-kucing semua mesti saya kurung dalam bilik. Yelah saya kena mop rumah dengan clorox untuk pastikan kuman-kuman semua pun hilangkan.. Kalau saya biarkan kucing-kucing saya berlarian sewaktu saya sedang mop rumah, nanti kucing tu jilat2 lantai yang baru dimop, tak pasal-pasal dengan kucing-kucing saya sekali gol..Palis-palis..

So bila saya suda mula menggunakan Basic H, saya tak perlu lagi kurung kucing-kucing saya bila saya nak bersihkan rumah.. Tak risau lagi kalau kucing tu nak jilat ka atau nak guling-guling ka atas lantai yang baru dimop sebab Basic H merupakan sebatian bebas toksik.

Kalau nak tahu, kandungan utama Basic H adalah minyak jagung dan minyak kelapa tau. Basic H dihasilkan dari bahan-bahan semulajadi a.k.a bahan organic, boleh terbiodegrasi, tanpa fosfat, tidak bertoksik dan tidak perlu dibilas.. Bahagia sungguh guna Basic H nie


Bukan setakat itu sahaja, Basic H pun boleh menurunkan suhu badan ketika kita atau anak kita demam. Saya dah try dah.. Kalau bangun pagi-pagi suhu badan dah masuk tahap demam, saya isikan sebaldi air dan campur sesudu makan Basic H dalam baldi.. Lepas mandi badan rasa lebih selesa dan panas badan pun turun sikit.. Syukur



Apa Yang Perlu Anda Tahu Mengenai Basic H Shaklee


  • Dicipta oleh Dr Forrest C Shaklee pada tahun 1960
  • Kandungan dan komposisi terkini telah diperbaiki dan dipertingkatkan
  • Berkepekatan tinggi - 473ml (16aun) boleh menjana 182 liter (48gelen) pencuci berkuasa hebat
  • Bebas toksik
  • Boleh terbiodegrasi (boleh terurai)
  • Dihasilkan daripada bahan organik
  • Bebas fosfat
  • Bebas klorin
  • Tanpa pewangi
  • Lembut pada tangan
  • Boleh digunakan untuk membersihkan lantai, sinki, tingkap, bilik air, tempat memasak (stove), peralatan dapur, atau mana-mana bahagian dalam rumah
  • Berkesan menanggalkan kesan kotoran berminyak
  • Boleh digunakan untuk merendam buah-buahan dan sayur-sayuran
  • Boleh dicampurkan dalam air mandian sekiranya mengalami gatal-gatal pada badan atau pun mengalami demam panas
  • Hanya berharga RM46.00 dan mampu bertahan sehingga 6 bulan (bergantung kepada penggunaan harian)


Cara Penggunaan Basic H Shaklee

Untuk membersihkan lantai, sinki, tingkap, bilik air, tempat memasak (stove), peralatan dapur, atau mana-mana bahagian dalam rumah
~ Campurkan 2-3sudu makan Basic H Shaklee ke dalam sebaldi air

Menanggalkan kesan kotoran berminyak
~ Sapukan pada kesan kotoran, biarkan untuk 10-15minit, cuci seperti biasa

Merendam buah-buahan dan sayur-sayuran
~ Titiskan 1-2 titik ke dalam bekas air dan rendamkan buah-buahan dan sayur-sayuran selama 10-15 minit

Air mandian sekiranya mengalami gatal-gatal pada badan atau pun mengalami demam panas
~ Campurkan 1-2 sudu makan Basic H Shaklee ke dalam sebaldi air



Basic H Shaklee merupakan satu kemestian di dalam setiap rumah di seluruh dunia. Jom sama-sama kita beralih kepada persekitaran rumah yang bebas dari toksik dan bahan-bahan berbahaya untuk kesejahteraan dan kesihatan kita sekeluarga dan kucing-kucing kita..


Evelina Avilla
Call/Whatsapp: 010-5347375
Email: bbroyalty@gmail.com
FB: Avilla Evelina

COD: Tuaran, Tamparuli, Menggatal, Inanam, Sepanggar, Kota Kinabalu, Penampang
Penghantaran menggunakan pos di seluruah Malaysia dan luar negara


"These statement have not been evaluated by Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease" 

No comments:

Post a Comment