Sunday, November 16, 2014

Kelas Blog Pertamaku

Hari ni pertama kali join kelas blog. Syukur dapat banyak ilmu blogging.. Saya budak baru nak belajar..so almaklum lah ya kalau blog saya ni masi agak kucar-kacir dan tidak sehebat mana. Secara perlahan-lahan saya akan upgrade blog ini agar memberi manfaat kepada semua lapisan masyarakat..chewah...hihi

Coret-coret hari ini, saya dan beberap rakan dalam bisnes Shaklee berpeluang untuk menimba ilmu dr Master Laura.. memang suda beberapa hari nak pergi kedai buku cari buku mengenai blogging ni. Tup..tup.. tiba-tiba Master Laura post dalam group whatapps tentang kelas blog ni. Saya tanpa fikir panjang terus ja join..hihihi

Ok..ada beberapa tips blogging yang say dapag hari ini. Antar tips yang penting adalah:

1. Tulis blog setiap hari. Sekurang-kurangnya satu entri
2. Bila entri sudah banyak baru lah belajar nak cantikkan blog. Sebab walaupun blog cantik tapi isinya tiada, pun tak bermanfaat juga kan.
3. Rajin-rajinlah blogwalking
4. Jangan copy paste dari blog orang lain
5. Rajin-rajinlah share blog kita dalam facebook page atau pun facebook account kita ya.

So itulah sedikit sebanyak ilmu yang saya dapat hari ini.. Semoga kita semua success dalam apa jua bidang yang kita ceburi..

Selamat malam semua. Mimpi indah-indah dan tidur lena ya..

No comments:

Post a Comment