Sunday, November 30, 2014

Risiko Bell's Palsy

Setelah lebih setengah tahun saya didiagnose mengalami Bell's Palsy, hari ini sakit itu menyerang lagi..Sakit yang amat sangat pada belakang kepala berdekatan dengan telinga dan di bahagian belakang kepala..

Sebelah muka yang kena dulu, terasa kaku dan berdenyut2. Memang sakit yang tidak dapat digambarkan... Walaupun begitu, tiada perubahan pada muka.. Syukur...

So saya pun cepat-cepat double my dose of B-Complex. Nasib baik ada B-Complex Shaklee. Tidak risau ambil double dose sebab produk Shaklee berasaskan bahan organik. Klu ubat-ubat hospital semuanya berasaskan dadah. Ada kesan jangka panjang. Sebab tu saya percaya Shaklee.. Apa yang penting, harus minum 2-3 liter air sehari untuk penyerapan vitamin yang lebih optimum.

Sememangnya sesiapa di luar sana yang mengidap Bell's Palsy, kita mempunyai risiko untuk mengalaminya semula samada pada bahagian muka yang sama ataupun bahagin muka yang satu lagi. Sakit saya menyerang sebab sejak beberapa minggu ni pengambilan B-Complex dan OsteMatrix tidak konsisten. Sibuk dengan macam-macam hal...

Lepas makan B-Complex, saya pun tidur sebentar. Sakit tu masih ada tapi ada rasa lega sedikit. Sakit tu tidak akan hilang terus. B-Compleks bukannya ada magik...hihihi. Telan terus sihat.. Sedangkan panadol pun akan ambil masa untuk bertindak kan... So lepas ni mesti konsisten makan dua benda ni...Tak tahan kalau sakit datang lagi.. Buat apa benda pun rasa tidak selesa.

So kawan-kawan di luar sana, jangan berputus asa ya. Wajah saya telah kembali ke asal walaupun tidak 100%.. Tapi syukur, berkat doa, dan usaha... Kita mampu menghadapinya dan boleh sembuh semula. Boleh klik link ini untuk petua Bell's Palsy Do and Don't

Salam Sayang,
Evelina Avilla
010-53407375

Saya Pengedar Shaklee yang Sah..

No comments:

Post a Comment